OGÓLNE WARUNKI UMÓW W KANCELARIA PEWNIE
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy dokument stanowi Ogólne Warunki Umów stosowane przez Kancelarię Adwokata Rafała Horończyka, prowadzoną pod nazwą handlową Pewnie – kancelaria dla przedsiębiorców, a zawarte w nim postanowienia mają zastosowanie o ile co innego nie wynika z mających powszechne zastosowanie przepisów prawa polskiego lub o ile strony wyraźnie nie umówiły się inaczej.
- Kancelaria Adwokata Rafała Horończyka, prowadzona pod nazwą handlową Pewnie – kancelaria dla przedsiębiorców świadczy usługi prawne wyłącznie na rzecz przedsiębiorców.
- Na potrzeby niniejszego dokumentu poniższe sformułowania mają następujące znaczenie:
- Kancelaria – Kancelaria Adwokata Rafała Horończyka z siedzibą przy ul. Aleksandra Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław, NIP 8992821861, REGON 367637629, numer telefonu 604 309 198, e-mail: biuro@kancelariapewnie.pl strona internetowa: www.kancelariapewnie.pl;
- Klient – prowadząca działalność gospodarczą osoba fizyczna, osoba prawna lub nie będąca osobą prawną jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną zawierająca lub będąca stroną zawartej z Kancelarią umowy obejmującej świadczenie usług prawnych;
- Konsument – Klient Kancelarii będący osobą fizyczną i zawierający z Kancelarią Umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale niemającą dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- OWU – niniejszy dokument;
- Prawnik – adw. Rafał Horończyk oraz zatrudnione przez Kancelarię osoby, współpracownicy lub inne osoby trzecie będące adwokatem, radcą prawnym, aplikantem adwokackim lub radcowskim, którymi Kancelaria posługuje się przy wykonywaniu Umowy;
- Umowa – zawarta z Kancelarią umowa obejmująca świadczenie przez Kancelarię na rzecz Klienta usług prawnych.
2.UMOWA
- O ile Umowa nie została zawarta w formie pisemnej, Umowa może być zawarta w drodze oświadczeń woli złożonych w dowolnej formie, w tym z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- Przedmiotem Umowy może być świadczenie przez Kancelarię na rzecz Klienta wszelkich form pomocy prawnej, w tym w szczególności: udzielanie porad prawnych, konsultacje prawne, sporządzanie opinii, analiz lub informacji prawnych, sporządzanie lub weryfikowanie projektów dokumentów lub pism prawnych, prowadzenie spraw prawnych, reprezentowanie Klienta przed sądem, organem administracyjnym, organem ścigania, organem kontroli lub nadzoru, lub przed innymi służbami, reprezentowanie Klienta wobec kontrahenta lub innego podmiotu trzeciego, negocjacje, rokowania, mediacje.
- Pomoc prawna, o której mowa w ust. 2 powyżej, świadczona jest w ramach prawa polskiego oraz prawa unijnego w zakresie, w jakim obowiązuje ono w Polsce – według ich stanu obowiązującego na dzień udzielenia pomocy prawnej.
- Pomoc prawna, o której mowa w ust. 2 powyżej, świadczona jest w języku polskim, chyba że Kancelaria wyraźnie zgodzi się na świadczenie jej w innym, ściśle określonym języku.
- O ile wyraźnie nie umówiono się inaczej przedmiotem Umowy:
- nie są aspekty podatkowe, rachunkowo – księgowe, z zakresu finansów publicznych lub tłumaczeniowe;
- nie jest prowadzenie wszelkich spraw Klienta ani zarządzanie jego sprawami, działalnością lub majątkiem;
- nie jest informowanie Klienta o mającej nastąpić zmianie stanu prawnego związanego ze sprawą, działalnością lub majątkiem Klienta, ani aktualizowanie udzielonej pomocy prawnej do zmienionego stanu prawnego, a Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za skutki zmian stanu prawnego po udzielonej pomocy prawnej.
- W związku z zawartą Umową Kancelaria może podjąć się pomocy w korzystaniu z usług:
- innych profesjonalistów, w tym w szczególności: notariuszy, komorników, doradców podatkowych, audytorów, syndyków, rzeczoznawców, tłumaczy przysięgłych, przedsiębiorców zajmujących się doręczaniem przesyłek, biur rachunkowo – księgowych, biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami lub zarządców nieruchomości, detektywów;
- zagranicznych przedsiębiorców świadczących pomoc prawną, pomoc rachunkowo – księgową lub inną pomoc w prowadzeniu działalności gospodarczej;
przy czym za działania lub zaniechania takich podmiotów Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności.
- Kancelaria jest uprawniona odmówić świadczenia pomocy prawnej w przypadkach wynikających
z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zasad etyki obowiązujących przy wykonywaniu zawodu adwokata i radcy prawnego, w tym w szczególności w razie ryzyka wystąpienia konfliktu interesów, a o odmowie świadczenia pomocy prawnej Kancelaria informuje bez zbędnej zwłoki.
3. WYKONANIE UMOWY
- Wszelkie informacje uzyskane w związku z zawarciem lub wykonywaniem Umowy objęte są tajemnicą adwokacką lub radcowską.
- Przy wykonywaniu Umowy Kancelaria zachowuje należytą staranność oraz standardy profesjonalnego świadczenia usług prawnych wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zasad etyki obowiązujących przy wykonywaniu zawodu adwokata i radcy prawnego.
- O sposobie wykonania przedmiotu Umowy decyduje Kancelaria, która – w miarę możliwości i celowości – może uwzględnić sugestie lub wskazania Klienta.
- Kancelaria może powierzyć wykonanie całości lub części Umowy Prawnikowi, przy czym za działania takiej osoby Kancelaria odpowiada jak za działania własne.
- Jeżeli do wykonania Umowy niezbędne jest pełnomocnictwo, Klient obowiązany jest bez wezwania udzielić go bez zbędnej zwłoki na piśmie wskazanej przez Kancelarię osobie, a do czasu udzielenia pełnomocnictwa Kancelaria jest uprawniona powstrzymać się od jakichkolwiek czynności.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z braku udzielenia przez Klienta pełnomocnictwa stosownie do postanowień ust. 5 powyżej, w szczególności, jeżeli wiązało się to z niemożnością wykazania umocowania do działania w imieniu Klienta.
- Jeżeli do wykonania Umowy niezbędne są dokumenty, informacje lub inne materiały, Klient obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć je w oryginałach Kancelarii, a do czasu dostarczenia ich Kancelaria jest uprawniona powstrzymać się od jakichkolwiek czynności.
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za dokumenty, informacje lub inne materiały, o których mowa w ust. 7 powyżej, w tym w szczególności za ich prawdziwość, rzetelność, aktualność.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z braku dostarczenia jej przez Klienta lub osoby działające na jego rzecz oryginalnych dokumentów, informacji lub innych materiałów związanych z przedmiotem Umowy.
- Obowiązkiem Klienta jest współdziałanie bez zbędnej zwłoki z Kancelarią przy wykonywaniu Umowy.
4. WYNAGRODZENIE
- Z zastrzeżeniem postanowień 5 poniżej, za wykonanie Umowy Klient obowiązany jest uiścić na rzecz Kancelarii wynagrodzenie, które może być ustalone w szczególności:
- jako iloczyn liczby godzin lub minut poświęconych na realizację Umowy przez Prawnika oraz stawki godzinowej, która w braku innych ustaleń stron wynosi netto 350,00 zł (trzysta pięćdziesiąt złotych) – stawka podlega rozliczeniu w każdym okresie rozliczeniowym obowiązywania Umowy za każde rozpoczęte 10 (dziesięć) minut, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej;
- kwotowo – przez co należy rozumieć z góry określoną kwotę netto za realizację Umowy w okresie jej obowiązywania,
- ryczałtowo – przez co należy rozumieć z góry określoną kwotę netto rozliczaną regularnie w każdym okresie rozliczeniowym przypadającym w okresie obowiązywania Umowy niezależnie od ilości spraw prowadzonych przez Kancelarię na rzecz Klienta, czynności wykonanych na jego rzecz lub czasu poświęconego na ich wykonanie przez Kancelarię.
- W braku innych ustaleń stron za wykonanie Umowy Klient obowiązany jest uiścić na rzecz Kancelarii wynagrodzenie ustalane zgodnie z postanowieniem ust. 1 lit. a) powyżej.
- W przypadku gdy ze względu na specyfikę i złożoność przedmiotu Umowy w celu jej realizacji konieczne jest jednoczesne działanie więcej niż jednego Prawnika, a strony nie ustaliły inaczej, Klient zobowiązany jest uiścić wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 pkt a) powyżej, osobno za czas każdego z Prawników (zdublowana stawka godzinowa).
- Niezależnie od postanowień zawartych w ustępach powyżej, jeśli Klient zleci Kancelarii wykonanie usługi z czasem realizacji mniejszym niż 2 (dwa) dni robocze (sprawa na CITO), to za jej wykonanie przysługiwać będzie Kancelarii indywidualnie określone wynagrodzenie, które w zależności od okoliczności i przedmiotu, może przewyższać stawkę godzinową, o której mowa w ust. 1 pkt a) powyżej. W braku innych ustaleń stron wynagrodzenie stanowi iloczyn liczby godzin lub minut poświęconych na realizację Umowy przez Prawnika oraz stawki godzinowej, która w braku innych ustaleń stron wynosi netto 600,00 zł (trzysta sześćset złotych).
- Strony mogą w Umowie określić także inne niż określone w ust. 1 powyżej sposoby ustalenia wynagrodzenia, w tym w szczególności określić:
- przysługującą Kancelarii dodatkowo premię za sukces ustaloną netto kwotowo lub procentowo,
- przysługującą Kancelarii dodatkowo premię za sukces ustaloną netto jako kwotę zasądzonych na rzecz Klienta przez właściwy sąd lub organ kosztów zastępstwa procesowego lub reprezentacji przez profesjonalnego pełnomocnika,
- obowiązek uiszczenia przez Klienta zaliczki lub zadatku – przy czym Kancelaria jest uprawniona do powstrzymania się z wykonaniem jakichkolwiek czynności do czasu uzyskania zaliczki lub zadatku.
- W braku innych ustaleń stron, niezależnie od wynagrodzenia określonego w którykolwiek ze sposobów wskazanych w ust. 1 powyżej lub zgodnie z ust. 2 powyżej, za wykonanie Umowy Klient obowiązany jest uiścić na rzecz Kancelarii także dodatkowo premię za sukces, jeżeli w prowadzonej w imieniu Klienta przez Kancelarię sprawie zostały zasądzone lub przyznane koszty związane z zastępstwem procesowym lub reprezentacją przez profesjonalnego pełnomocnika. Wysokość premii odpowiada wysokości zasądzonych lub przyznanych kosztów związanych z zastępstwem procesowym lub reprezentacją.
- Określone wynagrodzenie za realizację Umowy jest wynagrodzeniem netto i nie obejmuje podatku VAT, opłat skarbowych, wpisów i opłat sądowych, innych urzędowych opłat, kosztów usług świadczonych przez innych przedsiębiorców, w szczególności tych, o których mowa w § 2 ust. 6 powyżej, jak również kosztów przejazdu w przypadku, gdy zachodzi konieczność wyjazdu poza Wrocław w celu realizacji Umowy – jeżeli tego rodzaju wydatki mają zostać lub zostaną poniesione przez Kancelarię, Klient obowiązany jest je – odpowiednio – zapewnić lub zwrócić, przy czym Kancelaria nie ma obowiązku ich uprzedniego ponoszenia za Klienta i jest uprawniona do powstrzymania się z wykonaniem jakichkolwiek czynności, z którą wiąże się konieczność poniesienia wydatków za Klienta.
- W braku innych ustaleń stron zasady ponoszenia przez Klienta wydatków związanych z wyjazdem poza Wrocław w związku z wykonywaniem Umowy są następujące:
- przyjmuje się, że wykonywanie czynności w związku z wykonywaniem Umowy trwało tyle czasu, ile rzeczywiście wyniósł czas poświęcony przez Prawnika od momentu wyjazdu poza Wrocław do momentu powrotu;
- zwrot poniesionych przez Kancelarię wydatków w związku z podróżą środkami komunikacji publicznej obejmuje wszystkie udokumentowane wydatki, w tym w szczególności wydatki na zakup biletów środkami komunikacji publicznej, koszty przejazdu taksówką do i z miejsca wykonywania czynności, przy czym Kancelaria uprawniona jest do korzystania ze środków komunikacji publicznej o standardzie odpowiadającemu pierwszej klasie;
- zwrot poniesionych przez Kancelarię wydatków w związku z podróżą samochodem nie należącym do Klienta ustala się zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy;
- zwrot poniesionych przez Kancelarię wydatków w związku z wyjazdem związanym z noclegiem obejmuje także wydatki poniesione na opłacenie noclegu w pokoju jednoosobowym dla jednej osoby wraz z niezbędnym wyżywieniem, przy czym Kancelaria uprawniona jest do korzystania z obiektów świadczących usługi hotelowe o standardzie odpowiadającemu co najmniej trzem gwiazdkom, kierując się ich dostępnością i dogodnością komunikacyjną w stosunku do miejsca, w którym mają być wykonywane czynności;
- jeżeli w wyjeździe poza Wrocław uczestniczyły dwie lub więcej osób będących właścicielami, pracownikami lub współpracownikami Kancelarii – postanowienia powyższe mają zastosowanie do każdej z tych osób z osobna;
- wydatki i koszty, o których mowa powyżej, są doliczane do wynagrodzenia w kwotach netto bez podatku VAT, chyba że ze względu na obowiązujące przepisy prawa Kancelaria nie może odliczyć podatku VAT od danego kosztu – w takim przypadku koszt lub wydatek zostanie doliczony do wynagrodzenia wraz z podatkiem VAT.
- W braku innych ustaleń stron okresem rozliczeniowym jest miesiąc kalendarzowy.
- Podstawą zapłaty wynagrodzenia jest wystawiona przez Kancelarię faktura VAT.
- W terminie 5 (pięciu) dni od przekazania przez Kancelarię Klientowi faktury VAT Klient jest uprawniony zgłosić zastrzeżenia lub zażądać wyjaśnień dotyczących rozliczonego wynagrodzenia, o ile wcześniej nie zostały Klientowi przedstawione, a w terminie 10 (dziesięciu) dni od otrzymania żądania Klienta Kancelaria obowiązana jest rozpatrzyć zastrzeżenia lub przedstawić wyjaśnienia.
- W razie niezgłoszenia zastrzeżeń przez Klienta zgodnie z postanowieniem ust. 11 powyżej, przyjmuje się, że Klient przyjął fakturę VAT bez zastrzeżeń.
- W braku innych ustaleń stron wynagrodzenie płatne jest z dołu, przelewem na rachunek bankowy Kancelarii wskazany w wystawionej fakturze VAT w terminie od dwóch do siedmiu dni od daty przekazania Klientowi faktury VAT wystawionej przez Kancelarię.
- W przypadku opóźnienia w regulowaniu przez Klienta należności Kancelaria jest uprawniona naliczyć Klientowi odsetki ustawowe.
5. POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Po zakończeniu obowiązywania Umowy na żądanie Klienta Kancelaria przekazuje mu kopię akt sprawy prowadzonej na jego rzecz na podstawie pełnomocnictwa procesowego wraz z oryginałami nieprzekazanych wcześniej dokumentów urzędowych, za co przysługuje jej wynagrodzenie, o którym mowa w 4 ust. 1 pkt. a) OWU.
- Kancelaria jest uprawniona ujawnić fakt świadczenia pomocy prawnej na rzecz Klienta, jak również jest uprawniona umieścić Klienta w swojej liście referencyjnej dostępnej także w Internecie na stronie internetowej Kancelarii pod adresem www.kancelariapewnie.pl, chyba że Klient wyraźnie się temu sprzeciwi.
- Kancelaria jest uprawniona żądać od Klienta informacji lub dokumentów niezbędnych lub uzasadnionych w związku z ciążącymi obowiązkami wynikającymi z przepisów o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy lub finansowaniu terroryzmu.
- Opracowania i dokumenty wytworzone przez Kancelarię przy wykonywaniu lub w związku
z wykonywaniem Umowy są chronione prawem autorskim i jako takie mogą być wykorzystywane jedynie w celu, dla którego zostały wytworzone oraz przez osoby, na rzecz których zostały sporządzone lub do których zostały zaadresowane. - Odpowiedzialność Kancelarii wobec Klienta za szkody wynikłe z niewykonania lub nienależnego wykonania zobowiązania do świadczenia pomocy prawnej ograniczona jest do rzeczywistych strat Klienta, przy czym nie obejmuje utraconych korzyści, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy nastąpiło z winy umyślnej.
- W przypadku zawarcia umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, Konsument może
w terminie 14 (czternastu) dni od zawarcia Umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy
o prawach konsumenta, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do OWU. - W przypadku, gdy Konsument nie złoży stosownego oświadczenia o rezygnacji z przysługującego mu uprawnienia do odstąpienia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, do czasu upływu czternastodniowego terminu Kancelaria powstrzyma się od realizacji Umowy.
- W przypadku gdy Klient chciałby, aby Kancelaria przystąpiła niezwłocznie do realizacji Umowy, powinien na adres mailowy Kancelarii: biuro@kancelariapewnie.pl przesłać stosowne oświadczenie o zrzeknięciu się uprawnienia, o którym mowa w ust. 6 powyżej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do OWU.
- OWU nie uchybia powszechnie obowiązującym przepisom o prawach konsumenta i w razie sprzeczności między nimi pierwszeństwo mają te przepisy.
6. Komunikacja
- Klient jest uprawniony wskazać osoby upoważnione do reprezentowania go we współpracy z Kancelarią – w takim przypadku Kancelaria obowiązana jest kontaktować się z tymi osobami
- W braku innych ustaleń stron przyjmuje się, że osoby, o których mowa w ust. 1 powyżej, są upoważnione we wszystkich sprawach związanych z zawieraniem, wykonywaniem, interpretowaniem, rozwiązywaniem lub wygaśnięciem Umowy, jak również są uprawnione do zmiany Umowy, w tym w szczególności poprzez modyfikowanie udzielonego zlecenia lub udzielanie kolejnych zleceń.
- Kancelaria przyjmuje, że adresem mailowym Klienta właściwym we wszystkich sprawach związanych z zawartą Umową jest adres mailowy, z którego Klient zainicjował kontakt z Kancelarią, a w przypadku przesłania drogą mailową oświadczenia, o którym mowa w
- Kancelaria jest uprawniona wskazać jedną lub więcej osób do współpracy z Klientem w związku z wykonywaniem Umowy – w takim przypadku Klient obowiązany jest kontaktować się z tą osobą lub osobami.
- Każda ze stron jest uprawniona zmienić osoby upoważnione, informując o tym drugą stronę z wyprzedzeniem.
- W sprawach bieżących, w tym związanych z wykonywaniem postanowień Umowy, Strony kontaktują się osobiście lub za pośrednictwem środków komunikacji na odległość z wykorzystaniem telefonu lub poczty elektronicznej na wskazane drugiej stronie numery lub adresy.
- Kancelaria korzysta z elektronicznych środków porozumiewania się i przechowywania danych, które są dostarczane lub zapewniane przez osoby trzecie, i za ich prawidłowe funkcjonowanie Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności, w tym w szczególności w razie zniekształcenia lub utraty informacji lub danych przekazywanych z ich wykorzystaniem.
7. Przetwarzanie danych osobowych
Kancelaria informuje, że:
- administratorem danych Klienta lub osób działających w jego imieniu, lub przez niego upoważnionych, czyli podmiotem decydującym o tym, w jakim celu oraz w jaki sposób będą przetwarzane dane jest adw. Rafał Horończyk – właściciel Kancelarii;
- Kancelaria przetwarza dane osób o których mowa pod lit. a) powyżej, ponieważ jest to niezbędne do realizacji Umowy (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. b RODO), jak również do dochodzenia potencjalnych roszczeń związanych z Umową (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w celach archiwalnych (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO); dodatkowo przepisy prawa wymagają od administratora danych przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych;
- dane osób o których mowa pod lit. a) powyżej mogą zostać ujawnione innym odbiorcom danych (przy czym zawsze Kancelaria czynić to będzie zgodnie z prawem, w tym na podstawie stosownie zawartych umów), tj.:
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
- podmiotom wspierającym Kancelarię w prowadzonej działalności, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierających działalność Kancelarii, podmiotom transportowym lub świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, podmiotom kontrolującym, nadzorującym lub audytującym działalność Kancelarii, doradcom prawnym, podatkowym lub księgowym, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy i wyłącznie zgodnie z poleceniami Kancelarii;
- bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
- dane osób, o których mowa pod lit. a) powyżej, będą przechowywane do momentu obowiązywania Umowy, a także po jej zakończeniu, tj.:
- do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń;
- do czasu wynikającego z obowiązków archiwizacyjnych na podstawie właściwych przepisów;
- w celach wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych;
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego celu – do czasu wniesienia i uwzględnienia sprzeciwu;
- osoby, o których mowa pod lit. a) mają prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych; ponadto przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
- podanie danych jest warunkiem niezbędnym do zawarcia Umowy i jej realizacji;
- dane osób, o których mowa pod lit. a) powyżej, nie będą przekazywane do państw trzecich, a więc państw leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym;
- dane osób, o których mowa pod lit. a) powyżej, mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą poddawane profilowaniu.
8. Postanowienia końcowe
- OWU, Umowa oraz świadczenie przez Kancelarię pomocy prawnej podlega przepisom prawa obowiązującego w Polsce, a w sprawach nieuregulowanych w Umowie lub w OWU zastosowanie mają w szczególności przepisy polskiego kodeksu cywilnego lub inne przepisy powszechnie obowiązujące w Polsce.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z Umową lub świadczeniem przez Kancelarię pomocy prawnej będą rozstrzygane przez polskie sądy powszechne właściwe miejscowo według siedziby Kancelarii, a w przypadku Konsumentów – którego właściwość miejscowa ustalona zostanie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Kancelaria jest uprawniona zmienić OWU w każdym czasie, informując o tym Klienta z wyprzedzeniem i zapewniając mu dwutygodniowy okres na rozwiązanie Umowy.
- OWU jest dostępny dla Klientów w wersji papierowej w siedzibie Kancelarii lub w wersji elektronicznej – na stronie internetowej Kancelarii prowadzonej pod adresem www.kancelariapewnie.pl lub przekazywane Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Załącznik nr 1
Wzór formularza odstąpienia Konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
| data i miejsce:______________________ |
dane odstępującego: | |
_________________________________________________ | |
_________________________________________________ | |
_________________________________________________ | |
| adw. Rafał Horończyk |
| Pewnie – Kancelaria dla przedsiębiorców |
| ul. Ostrowskiego 7/102 |
| 53-238 Wrocław |
| |
Oświadczenie o odstąpieniu |
|
Niniejszym odstępuję od umowy zawartej: |
◻ na odległość poprzez ______________ w dniu ______________ | ◻ poza lokalem przedsiębiorstwa w dniu _____________ |
| |
| ________________________ |
| czytelny podpis |
Załącznik nr 2
| data i miejsce:____________________ |
dane odstępującego: | |
_________________________________________________ | |
_________________________________________________ | |
_________________________________________________ | |
| adw. Rafał Horończyk |
| Pewnie – Kancelaria dla przedsiębiorców |
| ul. Ostrowskiego 7/102 |
| 53-238 Wrocław |
| |
Oświadczenie o zrzeknięciu się uprawnienia |
do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 5 ust. 6 OWU |
|
|
Ja, niżej podpisana/y oświadczam, że wyrażam zgodę na rozpoczęcie przez Kancelarię świadczenia usług objętych Umową, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i mam świadomość, że w związku z tym stracę uprawnienie, o którym mowa w § 5 ust. 6 OWU. Zapewniam przy tym, że zapłacę Kancelarii wynagrodzenie przewidziane w Umowie. |
|
| |
| ________________________ |
| czytelny podpis |
REGULAMIN SERWISU KANCELARIAPEWNIE.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin stosuje się do usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem serwisu internetowego znajdującego się na domenie pl
- Definicje:
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania z Serwisu;
- Usługodawca –Rafał Horończyk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Adwokat Rafał Horończyk, ul. Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław, NIP: 8992821861, REGON: 367637629;
- Serwis – strona internetowa Usługodawcy wraz ze wszelkimi jej podstronami, znajdująca się pod domeną kancelariapewnie.pl;
- Użytkownik – każda osoba odwiedzająca i korzystająca z Serwisu, w tym osoba reprezentująca Kontrahenta zainteresowanego informacją o ofercie handlowej Usługodawcy i upoważniona do składania w jego imieniu oświadczeń woli;
- Kontrahent – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, do której skierowana jest oferta handlowa Usługodawcy;
- Konsument – Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 221c., a więc zawierający umowę w zakresie niezwiązanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca-Konsument – osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z jej treści wynika, iż nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Usługa – wszelkie świadczenia oferowane przez Usługodawcę w Serwisie i dostarczane za pomocą Serwisu lub innego elektronicznego kanału dystrybucji, w tym poczty elektronicznej. Świadczenia obejmują również usługę wyceny na indywidualnie dokonane zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.
- Serwis zawiera przekaz gospodarczy (informację handlową) o ofercie handlowej Usług świadczonych przez Usługodawcę oraz oferuje Usługi.
- Z Serwisu mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do niektórych treści lub funkcji Serwisu wedle przyjętych przez siebie kryteriów.
- Dane teleadresowe umożliwiające Użytkownikowi kontakt z Usługodawcą:
- adres korespondencyjny: ul. Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław,
- adres poczty elektronicznej: rafal.horonczyk@kancelariapewnie.pl,
- numer telefonu: +48 604 309 198 – kontakt telefoniczny z Usługodawcą jest możliwy w dni robocze w godzinach od 10:00 do 18:00.
2.WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z SERWISU
- W celu prawidłowego korzystania przez Uczestnika z Serwisu, niezbędne jest łączne:
- połączenie z siecią Internet,
- posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet,
- korzystanie z aktualnie najnowszej wersji przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW, a ponadto akceptującej pliki typu cookies.
- włączona obsługa JavaScript,
- Użytkownik zainteresowany skorzystaniem z Usług winien posiadać aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Dostęp do niektórych funkcji Serwisu może być uzależniony od instalacji dodatkowych wtyczek zewnętrznych (plug-in).
- W przypadku załączników dostarczanych wraz z pocztą elektroniczną, niezbędnym może być posiadanie przez Użytkownika programu obsługującego pliki danego typu, w szczególności rozszerzenia pdf, doc, docx, jpg.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia oprogramowania lub sprzętu Użytkownika, które uniemożliwiają mu korzystanie z Serwisu. Usługodawca nie gwarantuje poprawności pracy systemu teleinformatycznego Użytkownika i nie ponosi za niego odpowiedzialności, w szczególności nie odpowiada za brak kompatybilności Serwisu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Usługodawca nie ponosi również odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą lub niedozwolonym działaniem osób trzecich.
3. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
- Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania Regulaminu.
- Użytkownika wiąże Regulamin w treści obowiązującej na chwilę każdorazowego korzystania z Serwisu lub przesłania formularza bądź momentu zawarcia umowy.
- Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne.
- Niektóre Usługi świadczone przez Usługodawcę świadczone są odpłatnie. Odpłatny lub nieodpłatny charakter Usługi każdorazowo wynikać będzie z informacji zwrotnej (wyceny) uzyskanej po skierowaniu zapytania poprzez udostępniony formularz kontaktowy lub z odrębnej umowy zawartej z Usługodawcą.
- Postanowienia Regulaminu nie naruszają uzgodnionych indywidualnie, odmiennych postanowień odrębnych umów. W przypadku jakiejkolwiek rozbieżności postanowień odrębnej umowy z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w szczególności, choć nie wyłącznie, w sprawach dotyczących ceny usług świadczonych przez Usługodawcę, sposobów i terminów płatności, rozwiązania umowy, postępowań reklamacyjnych, sposobu świadczenia usług, metod kontaktu etc. bezwzględne pierwszeństwo mają postanowienia odrębnej umowy.
- Zabronione jest działanie Użytkownika, które naruszałoby postanowienia Regulaminu, przepisy obowiązującego prawa lub zasady współżycia społecznego. Za niedozwolone uznaje się w szczególności dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym i/lub naruszającym jakiekolwiek prawa osób trzecich.
4. INFORMACJA O ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca, w wypełnieniu obowiązku z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z Usług świadczonych drogą elektroniczną przy użyciu sieci Internet.
- Pomimo stosowania przez Usługodawcę systemów zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich, z korzystaniem przez Użytkownika z Usług świadczonych elektronicznie mogą być związane następujące, potencjalne zagrożenia:
- otrzymywanie niezamówionej informacji handlowej (tzw. spam),
- możliwość działania złośliwego oprogramowania, w tym w szczególności, lecz nie wyłącznie wirusów komputerowych,
- możliwość łamania zabezpieczeń w celu uzyskania osobistych i poufnych informacji,
- możliwość niedozwolonego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego,
- możliwość instalacji oprogramowania szpiegującego działania Użytkownika w sieci Internet bez wiedzy i zgody Użytkownika,
- naruszanie autorskich praw majątkowych poprzez ich nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie bez zgody i wiedzy podmiotu uprawnionego.
- Usługodawca identyfikuje powyższe zagrożenia jako potencjalne, informując przy tym Użytkowników o możliwości ich zaistnienia.
- W celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia tych zagrożeń zaleca się korzystanie z programu antywirusowego z aktualną bazą wirusów oraz zapory sieciowej. Powyższe należy traktować jedynie jako ogólne i podstawowe zalecenia z zakresu bezpieczeństwa własnego systemu teleinformatycznego, które nie wyczerpują tego obszernego tematu.
- Działając stosownie do art. 6 pkt 2. ww. ustawy, Usługodawca wskazuje, iż funkcja i cel oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści Usług wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuję się Użytkownik zostały określone w Polityce Cookies:https://kancelariapewnie.pl/polityka-cookies/
5. RODZAJE I ZAKRES USŁUG
- Serwis umożliwia Użytkownikowi zapoznanie się z ofertą handlową oferowanych przez Usługodawcę usług związanych z obsługą prawną przedsiębiorców.
- Serwis nadto umożliwia Użytkownikom skorzystanie z usług:
- złożenie zapytania – poprzez dedykowany formularz kontaktowy,
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o usługach podane na stronach Serwisu – stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 k.c.
6. FORMULARZ KONTAKTOWY
- Serwis udostępnia Użytkownikowi formularz kontaktowy w celu skierowania zapytania o Usługi świadczone przez Usługodawcę, w tym o ich indywidualną wycenę.
- Serwis udostępnia Usługodawcy także inne dane kontaktowe w postaci imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz adresu mailowego (dalej jako „Dane Kontaktowe”).
- Wiadomość zwrotna zostanie przekazana na wskazany przez Użytkownika adres e-mail bądź numer telefonu, przy czym Usługodawca zastrzega, iż – w zależności od treści zapytania –może ona zawierać informację handlową w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- Poprzez skierowanie wiadomości przy użyciu formularza kontaktowego bądź dokonanie kontaktu przy wykorzystaniu Danych Kontaktowych w celu skierowania zapytania o Usługi lub dokonanie indywidualnej wyceny, Użytkownik wyraża zgodę na:
- otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344);
- marketing bezpośredniprzy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych zgodnie z art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 34);
- na przetwarzanie danych osobowych w postaci podanych Danych Kontaktowych.
- W przypadku złożenia przez Użytkownika takiego żądania, Usługodawca może cyklicznie przesyłać na wskazany adres e-mail lub w formie telefonicznej oferty związane z Usługami. Użytkownik jest uprawniony w każdym czasie do złożenia żądania zaprzestania przesyłania ofert.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość nieudzielenia odpowiedzi na złożone przez formularz kontaktowy (bądź inną formę kontaktu) zapytanie bądź wstrzymanie się z przesyłaniem ofert – bez podania przyczyny.
- Przesłana w odpowiedzi na zapytanie Użytkownika wycena ma wyłącznie informacyjny charakter i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego. Przedstawioną wycenę należy traktować jedynie jako zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z treścią art. 71 kodeksu cywilnego.
7. NEWSLETTER
- Usługodawca może poprzez Serwis udostępnić Użytkownikowi dedykowany formularz zapisu na usługę „Newsletter”.
- Usługodawca jest uprawniony do wstrzymania zapisu na Newsletter, bądź wstrzymania się ze świadczeniem powyższej usługi – bez podania przyczyny.
- Usługa Newsletter jest bezpłatna.
- Zapis na Newsletter jest możliwy także poprzez zaznaczenie stosownego pola zgody w formularzu kontaktowym udostępnionym w Serwisie.
- Usługa Newsletter polegać będzie na bezpłatnym przesyłaniu Użytkownikowi na wskazany przez niego adres e-mail wiadomości zawierające informacje związane z usługami świadczonymi przez Usługodawcę, zmianami prawnymi, aktualnymi promocjami, wydarzeniami związanymi z działalnością Usługodawcy bądź informacjami związanymi z szeroko rozumianą branżą prawniczą i wiedzą z zakresu prawa.
- Wiadomości mailowe mogą być wysłane cyklicznie.
- Użytkownik poprzez wysyłkę dedykowanego formularza (bądź zaznaczenia pola zgody) udostępnienia Usługodawcy swój adres e-mail (wraz z innymi danymi) celem otrzymywania wiadomości mailowej w ramach usługi Newsletter.
- Po dokonaniu powyższych czynności, Usługodawca otrzyma na wskazany adres e-mail wiadomość mailową od Usługodawcy z potwierdzeniem zapisu na Newsletter – wraz z informacją o możliwości wypisania się z usługi, gdyby właściciel adresu e-mail nie dokonał zapisu.
- Poprzez usługę Newsletter zabronionym jest dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w tym zamieszczenia danych dotyczących innych osób bez uzyskania ich zgody (w szczególności podawania adresów e-mail lub numerów telefonu osób trzecich).
- Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieokreślony – do momentu wypowiedzenia usługi przez Użytkownika lub przez Usługodawcę.
- Użytkownik jest uprawniony do wypowiedzenia usługi w każdym czasie. Wypowiedzenie usługi jest możliwe poprzez:
- wejście w link oznaczony w treści każdej wiadomości e-mailowej skierowanej w ramach usługi Newsletter,
- wiadomość e-mail z żądaniem wypowiedzenia usług – skierowaną pod adres rafal.horonczyk@kancelariapewnie.pl.
- Usługodawca jest uprawniony do wypowiedzenia usługi Newsletter lub jej zawieszenia po uprzednim zawiadomieniu Użytkownika na wskazany przez niego adres e-mail. Zawieszenie lub wypowiedzenie usługi może w szczególności (lecz nie wyłącznie) nastąpić z uwagi na:
- zakończenie świadczenia usługi,
- zakończenia prowadzenia działalności związanej z usługą,
- zmianę sposobu świadczenia usług spowodowaną względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
- zmianę zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem
- zmianę przepisów prawa regulujących świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Powyższe wypowiedzenia mają skutek natychmiastowy od momentu otrzymania oświadczenia drugiej strony.
- Każda z wiadomości mailowych, kierowanych w ramach usługi Newsletter, stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1191). Dalsze postanowienia Regulaminu dot. praw autorskich mają odpowiednie zastosowanie.
- Wiadomości mailowe kierowane w ramach usługi Newsletter mogą zawierać informację handlową w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123).
- Oferty produktów przedstawiane w treści Newslettera nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania innych Użytkowników ingerujące w treść wiadomości Newsletter.
- Użytkownik poprzez zapis i potwierdzenie zapisu na Newsletter wyraża zgodę:
- otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344),
- marketing bezpośredni przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych zgodnie z art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 34),
- na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu w zakresie niezbędnym do wykonywania usługi Newsletter.
8. DANE OSOBOWE I COOKIES
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez Usługodawcę zgodnie z Polityką Prywatności dostępnej pod tym adresem: https://kancelariapewnie.pl/polityka-prywatnosci/
- Informacje na temat polityki Usługodawcy w zakresie plików Cookies dostępne są pod tym adresem: https://kancelariapewnie.pl/polityka-cookies/
9. PRAWA AUTORSKIE
- Wszelkie treści i utwory opublikowanie w ramach Serwisu lub w ramach Usług są przedmiotem praw autorskich przysługujących Usługodawcy i/lub twórcom.
- Udostępnienie ww. treści i utworów w Serwisie ma na celu wyłącznie zapoznanie się przez Użytkownika z ofertą handlową Usługodawcy i informacjami dotyczącymi prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Użytkownik poprzez korzystanie z Serwisu nie nabywa żadnych praw do tychże treści i utworów.
- Zabronionym jest korzystanie z treści Serwisu w zakresie przekraczającym tzw. dozwolony użytek regulowany przez ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2509), w tym dalsze ich kopiowanie, zapisywanie, przerabianie, powielanie oraz wykorzystywanie bez wiedzy i zgody Usługodawcy.
- W szczególności zabronionym jest kopiowanie, zapisywanie, przerabianie, powielanie oraz wykorzystywanie bez wiedzy i zgody Usługodawcy prezentowanych w Serwisie zdjęć, opisów, wizerunków osób, druków, znaków oraz koncepcji graficznych.
- Wszelkie zgody, o których mowa powyżej winny zostać udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
10. REKLAMACJE
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane ze świadczeniem Usług przez Usługodawcę należy składać w formie elektronicznej pod adresem: rafal.horonczyk@kancelariapewnie.pl lub pisemnie na adres: Aleksandra Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław.
- Usługodawca udzieli odpowiedzi na ww. zgłoszenie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania, drogą elektroniczną na adres e-mail, z którego zgłoszenie zostało wysłane, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego w danym przypadku przewidują termin krótszy.
- Korzystanie z Usługi nie wyłącza uprawnień przyznanych Użytkownikowi na podstawie przepisów prawa, w tym w szczególności wynikających z posiadania przez Użytkownika statusu Konsumenta (w tym również Przedsiębiorcy- Konsumenta).
11. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę z Usługodawcą lub skorzystał z jego usług (zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość), jest uprawniony do odstąpienia od niej w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg powyższego terminu do odstąpienia rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Odstąpienie może nastąpić poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu – wzór oświadczenia stanowi załącznik do Regulaminu.
- Wskazany wzór oświadczenia stanowi wyłącznie ułatwienie dla Konsumenta i nie jest obowiązkowe.
- Konsument zachowa termin do odstąpienia także w przypadku, gdy przed jego upływem nada oświadczenie na adres Usługodawcy.
- Konsument może złożyć oświadczenie w formie elektronicznej pod adresem pod adresem: horonczyk@kancelariapewnie.pllub pisemnie na adres: Aleksandra Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław.
- Usługodawca prześle niezwłocznie Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu przekazanego w formie elektronicznej.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
- W przypadku, gdy Konsument wyrazi zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przez Usługodawcę przed upływem terminu do odstąpienia – Konsument jest zobowiązany ponieść koszty za usługi, które były mu świadczone do momentu odstąpienia od umowy, proporcjonalnie do czasu ich trwania lub zrealizowanych czynności.
- Powyższe postanowienia Regulaminu dotyczą również Przedsiębiorcy-Konsumenta.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie internetowej: https://kancelariapewnie.pl/regulamin/w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie oraz utrwalanie.
- Zmiana Regulaminu przez Usługodawcę jest możliwa w każdym czasie i obowiązuje z chwilą jej publikacji w Serwisie. Usługodawca zastrzega sobie również prawo do wprowadzenia nowych Usług lub wycofania aktualnych.
- Prawem właściwym dla wszelkich stosunków prawnych wynikających z Regulaminu jest prawo polskie.
- Spory wynikłe z korzystania z Serwisu rozstrzygane będą przez polskie sądy właściwe dla siedziby Usługodawcy.
- W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy polskiego prawa, w szczególności kodeksu cywilnego i innych ustaw wymienionych w Regulaminie.
Załącznik nr 1 – Wzór formularza o odstąpienia
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Ja, niżej podpisany/a ……………………………………..……………………………… (zwany/a dalej „Klientem”), zam. ……………………………………………………….…….. , tel:…………………..……, e-mail:……………………….……, niniejszym oświadczam, iż odstępuje od umowy z dnia …………………………………………………… dotyczącej …………………………………………………………………………. zawartej z Rafałem Horończykiem, prowadzącym działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Adwokat Rafał Horończyk, ul. Ostrowskiego 7/102, 53-238 Wrocław, NIP: 8992821861, REGON: 367637629, tel: +48 604 309 198, e-mail: rafal.horonczyk@kancelariapewnie.pl
…………………………….. ………………………………………………………………………………………….
(data) (imię i nazwisko oraz własnoręczny podpis)